Skip to main content

Кюстендил - хижа "Осогово - I вариант

Кюстендил - хижа "Осогово / І вариант - през парк "Хисарлъка"

Отправна точка е градския пазар. В южна посока се минава по циментовите стъпала, които водят към парк “Хисарлъка” . Маркировката е червена и започва от тук. Излиза се на шосето, свързващо гр. Кюстендил с х. Осогово през с. Богослов. След около 200м. се свива вдясно по калдъръмена алея (втората по пътя). Навлиза се в иглолистна гора и се минава покрай питеен резервоар, край който се завива наляво. Алеята се изкачва по каменист склон, минава покрай зоопарка и за около половин час се достига до р-т “Чешмето”.

Важно е да се следва неотлъчно маркировката, защото от това място започват няколко пътеки и други алеи. Маршрутът продължава вдясно от ресторанта по широка алея. След около 15 – 20 мин. се пресича асфалтовия път и се продължава по пътеката вляво. Преминава се през дъбова гора, а след нея отново се навлиза в иглолистна. След около 600м. се излиза отново на шосето и по него се стига до с. Богослов. До тук маршрутът е малко повече от 1 час. По пътя се стига до хижа “Осогово”.