Skip to main content

Връх “Руен” – село Гюешево

Пътеката от върха е в северна посока покрай самата гранична линия. Преминаването по нея и в двете посоки става с разрешение на гранична полиция. Разстоянието при слизане отнема 3 – 4 часа, а при изкачване, поради стръмния релеф на местността – 4,5 – 5,5часа. Пътеката е маркирана с червен цвят. Спускането започва през тревни площи и минава рязко към подножието на вр. Каменец (1994м.н.в.). След леко изкачване върхът се подсича отдясно и след него пътеката се разклонява, като дясната води към вр. Кулата.

Маршрутът за Гюешево продължава в северозападна посока, отново покрай граничната бразда.Преминава се покрай останките от македонски граничен пост и току над с. Гюешево пътеката прави десен завой. Тук тя (пътеката) се напуска и се предприема свободно спускане (без маркировка) към гористия пояс, преди който има малко кладенче. Навлиза се в гората и по някой от многото черни пътища или напосоки се търси шосето Скопие – Кюстендил. Вляво от него е разклона за с. Гюешево. Селото се обслужва от жп линия до Кюстендил, като в празнични дни влакът продължава до София.